يومياتى فى الوصول الى الرشاقه - الصفحة 2 - منتدى روضة القرآن
آخر مواضيع المنتدى
         :: قواعد فقهية د هارون الطارقي ح34 (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: أخذ العبرة في حياتنا (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: اخوهم كثير الاستدانة من الناس ولا يسدد ما عليه ومسرف جداً وليهم عنده مال وهو يطلب حقه من الميراق ماذ (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: اقترض من شخص ذهب وعند السداد صاحب الذهب يريد مال وليس ذهب فما الحكم ؟ للشيخ مصطفي العدوي (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: أشعر بقسوة في قلبي تجاه أهلي، فكيف أتخطى ذلك؟ (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: فقدت الثقة في الآخرين وليس لدي علاقة مع أحد، فماذا أفعل؟ (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: بث مباشر (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: بث مباشر (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: رجل زوجته تركت البيت لانه يريد ان يجعلها تنتقب وهي ترفض هل عليه اثم ؟ للشيخ مصطفي العدوي (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: رجل طلق زوجته في رسالة كيف يرجعها ؟ للشيخ مصطفي العدوي (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)      

العودة   منتدى روضة القرآن > (¨`•.عالم الأسرة.•´¨) > .❤. هو جنتكِ وناركِ .❤. > الجمال والرشاقة

الملاحظات
ادعم المنتديان و ساعد على نشر كتاب الله و سجل في كلا المنتديان منتدى روضة القران و منتدى ربيع الفردوس الاعلى

أدوات الموضوع تقييم الموضوع انواع عرض الموضوع

قديم 24th April 2012   #11

الصورة الرمزية ام عمار بن ياسر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هل تعلمين !! اثبتت الابحاث أن تناول منتجات الألبان وخاصةً الزبادي يحد من تكون الدهون في منطقة البطن والمعروفة باسم "الكرش".و أن تناول الزبادي خالى الدسم يوميا يساعد على التخلص من دهون البطن أو "الكرش" وذلك لإحتوائه على سلالات بكتيريا"الالكتوباسيلس أو بيفدوبكتيريم" المعوية المفيدة. و تناول الزبادي الخالي الدسم بانتظام يؤدي إلى فقدان الوزن بمعدل أكبر مما يفقده من يتبعون نظام غذائي منخفض السعرات .والزبادى يزيد نسبة حرق الدهون ويحتوى على الكالسيوم المفيد جدا لنزول الوزن وللعظام خاصة للسيدات فى سن الاربعين وافضل وقت لتناول الزبادى بعد الاكل مباشرة للمساعده فى الهضم والتخلص من الشعور بالانتفاخ وطبعا الزبادى عامل مساعد فقط مع الاكل بجانب الرجيم المعتاد ولابد ان يكون باشراف طبيب مع ملاحظة ان الزبادى يحتوى على الصوديوم وبالتالى الاكثار منه قد يحدث بعض الضرر لمرضى الضغط المرتفع ...

حبيت بس اسلم عليكم

مش عارفه ليه الناس نايمه كده

فين المشاركات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ومين الى بداء ريجيم ومين الى لسه

ام احمد فينك؟؟؟ ام محمود فينك؟؟؟ ام خديجه ؟؟؟؟؟؟؟

مش هينفع كده انا قولتلكم عايزاكم تشجعونى

عموما انا بداءت لكن مش ماشيه على نظام معين وبداءت احس انى خسيت لكن للاسف على الميزان نزل وزنى نصف كيلو بس

حبيبتى نسيم عايزينك تشرفى علينا

انا عندى ميزان فعلا لكن لالااسف مش بياثر معايا كتير اوزن واتصدم واكل

حبيبتى ام حفص ان شاء الله اجرب المشروب دا

لكنى جربت المرمريه من قبل وما حبتهاش

الله المستعان

من مواضيعي

قديم 26th April 2012   #12

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عذرا حبيباتى على التواصل معكم متأخرة...انا معكى يا أم عمار انا خسيت دلوقتى 2 كيلو وربنا يعينا ونكمل ان شاء الله...انا فى نظام حلو اوى دلوقتى على الله على اخر الاسبوع يجيب نتيجة كويسه...دلوقتى هقوم افطر 3 ملاعق فول بالسلطة+كوب لبن او زبادى او عصير برتقال او جريب فروت +ا خبز رجيم
والغدا ان شاء الله خضار مسلوق و2 قطعه لحم و4 ملاعق ارز قبل ما انام هقولكم عملت ايه ان شاء الله... ربنا يستر وامسك نفسى النهارده لان مشكلتى الحقيقيه والتحدى القاسى بيكون بالليل بس انا بقى هخاف منكم وهتكسف انى اكتب انى عكيت عشان كده همسك نفسى ان شاء الله عشان الصبح اقولكم نججججججججججحت والتزمت

من مواضيعي

قديم 27th April 2012   #13
مشرفه للغرفه الصوتيه

الصورة الرمزية ام خديجه السلفيه

جزاكم اله خيرا على المعلومات القيمه
بس المشكله انا محتاجه حد يلزمنى عشان انزل فى الوزن
بس اختى زوجى مشايه عليه وجايب نتجيه حلوه اوى
بتشرب قبل الاكل بربع ساعه بتشرب كمون على قرفه وجنزبيل وليمون
هى بتغلى كميه وبعدها بتشرب بعدها من غير مشكله
ياريت تقطعى الليمون شرائح وتشربى على الريق من غير سكر
هو فى الاول صعب بس بعد كده نتيجه مضمونه اذوبنا الدهون وسسددان النفس
وهو ده المطلوب

من مواضيعي

قديم 28th April 2012   #14

الصورة الرمزية نسيم الصبا

ماشي أم عمار أنا حشرف عليكم وأشجعكم على طول توكلو على الله وكل وحده تستخدم

نوع رجيم يناسبها ولازم تكون عندكم عزيمه واراده واتقولي حضعف ان شاءالله لاتيأسوا صدقوني

فقط التزمو وحينزل وزنكم لكن موبسهوله وحياخذ وقت

أم أحمد حبيبتي نظامك هذا أبدا ماهو رجيم هذا حيسببلك أمراض وفقر دم ودوخه

أكلي حبيبتي اللي عاوزاه لكن قللي قدر المستطاه واشربي اعشاب اللي بتخسس وحاولي أبدا تبعدي عن وجبة العشاء وتكتفي بصحن شوربه أو سلطه

وأهم من هذا كله اللي تقدر يوميا تمشي لغاية ماتتعرق فهذا حيساعدها على انه ينزل وزنها وبشكل كبير

من مواضيعي

قديم 28th April 2012   #15

الصورة الرمزية نسيم الصبا

أعرف وحده من قريباتي وزنها يفوق ال 100 كيلو

فهددها زوجها بعد مااستاء من منظرها حيتزوج عليها اذا ماضعفت خلا 3 أشهر وكان صادق بتهديده

طبعا تعرف الموضوع هذا وصعوبته على اي امرأة فينا فقررت انها تضعف وتصبح رشيقه مثل ماكانت

وبالفعل لانه صممت وعزمت يوميا بتمشي من منطقه لمنطقه وماتأكل الا السلطه ووالله ياأخواتي اللي شافها ماصدق كيف أصبحت والحمدلله الله يسرلها وضعفت وأصبحت رشيقه وجسمها حلو

فإنتو اي مستنين مستنين أزواجكم يتزوجو عليكم يالله شدوا الهمه وكل وحده تنزل ولو كيلو واحد بتدخل وتبلعنا وتشجع أخواتها

بأنتظاركم حبيباتي ,,,

من مواضيعي

قديم 29th April 2012   #16

الصورة الرمزية ام احمد خالد

آخر تواجد :  1st November 2015(08:40 AM)
هواياتي :  رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَان
ام احمد خالد is just really niceام احمد خالد is just really niceام احمد خالد is just really niceام احمد خالد is just really niceام احمد خالد is just really nice
غير موجود ألآن ام احمد خالد غير متواجد حالياً

بارك الله فيكن أخواتى الحبيبات أم عمار وأم خديجة وأم محمود ونسيم .. جزاكِ الله خيراً يا ام عمار على المعلومة وللعلم كلما اشرب الحليب اتذكر هذه المعلومة التى اخبرتينى اياها من قبل فجزاك ِ الله خيرا
احنا بالفعل محتاجين تشجيع وتنافس .. أنا كنت توقفت عن الرجيم اللى كنت ماشية عليه ، بس رجعت له تانى من أمس السبت
والمفروض ان يكرر اليوم ايضا وبفضل الله تعالى حمداً لله مر اليوم تماااااااام بدون تعب .انا نويت انى امشى عليه لان كتير من التجارب اللى قرأتها انه ممتاز جدا وبيبان فى المقاس أكتر.. بسبب عصير الكيوى والاناناس لانهم بيجعلوا الجسم يفقد كثير من الدهون لانى نزلت حوالى 6 كيلو ومش باين عليا فقررت انى التزم به حتى السبت القادم ان شاء الله إن قدر الله لي البقاء .. والله المستعان
أحبكن فى الله

من مواضيعي

قديم 29th April 2012   #17

هواياتي :  رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَان
ام احمد خالد is just really niceام احمد خالد is just really niceام احمد خالد is just really niceام احمد خالد is just really niceام احمد خالد is just really nice

أمس السبت

الإفطار : نصف تفاحة + كوب نسكافيه

الغداء : 2 تفاحة

العشاء : كوب كبير من عصير الاناناس مع الكيوى
وكان بين الوجبات شرب الماء مع شرب أعشاب ساخنة
طبعا حتقولوا هى دى وجبات ههههههههه
انا عارفة انه غريب انا بقالى سنة مترددة انى اجربه . بس خلاص بلغ السيل الزبى وتعبت من قلة العزيمة
وخلينى اجرب وربنا يستر

من مواضيعي

قديم 29th April 2012   #18

الاحد :

الإفطار : نصف تفاحة + كوب نسكافيه

الغداء : 3 ملاعق أرز مع الملوخية + 2 تفاحة
العشاء : عصير الكيوى والاناناس .
مع شرب الاعشاب والماء

من مواضيعي

التعديل الأخير تم بواسطة ام احمد خالد ; 30th April 2012 الساعة 03:56 PM

قديم 29th April 2012   #19

ربنا يعينكم يا رب جميل جدا

انتو قد التحدي

يا رب كل واحده فيكم توصل للوزن اللي هي عايزاه

انا هشرف عليكم وخلاص ..

ارجع لكم تاني

من مواضيعي

قديم 30th April 2012   #20

سلام الله عليكن ورحمته وبركاته

الإثنين :

الإفطار : نصف علبة زبادى + كوب نسكافيه

بس فيه لخبطة شوية زى : شربت بُق عصير توت ، قطمة ساندويتش

تابع اللخبطة ..........
الغداء: تقريبا نقنقة واللى مش عارف النقنقة ايه هى؟
تسمى ايضاً تخبيص على قولة أخواتنا الخليجيات صح يا نسيم الصبا؟
ربع رغيف فينو ، نصف كوب زبادى ، قبلهم ملعقتين ارز مع الاولاد وهى دى المشكلة فى عدم النظام .... يتبع ان شاء الله فى العشاء .

العشاء : كوب عصير كيوى مع الاناناس

شربت حوالى 2 كوب أو ربما 3 لا أتذكر بالضبط أعشاب + شرب الماء

بس فى حاجة محيرانى جداً و هى ،
أشعر و كأنى وحدى فى مكانٍ مهجور و أكتب ذكرياتي ويومياتي ولا حياة لمن تنادي حلوالسجع ده ^ __^

أين الجميع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من مواضيعي

التعديل الأخير تم بواسطة ام احمد خالد ; 1st May 2012 الساعة 05:16 PM

الكلمات الدلالية (Tags)
الرشاقه, الوصول, يومياتى