منتدى روضة القرآن

منتدى روضة القرآن (http://rawdatelquran.com/vb/index.php)
-   عامة________مواضيع عامة في كل المجالات __________ عامة (http://rawdatelquran.com/vb/forumdisplay.php?f=372)
-   -   رايى فى الابراج-جديد (http://rawdatelquran.com/vb/showthread.php?t=267974)

ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران 3rd May 2016 01:01 PM

رايى فى الابراج-جديد
 
عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]

عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ] السلام عليكم
انا جايه اتكلم فى موضوع اتقفلت الصفحه عليه اتكلمت فيه ناس كتير وهو الابراج فى ناس تقول الابراج حرام وناس تقول عادى لكن دا مجرد راى وهو
انا بوافق الناس الى بتقول حرام لان الابراج تعتبر معرفه مستقبل وخزعبلات وقال تعالى فى كتابه الكريم ( هُوَ اللَّهُ الَّذِي لا إِلَهَ إِلا هُوَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ *)
وايضا انا عندى قصتى مع الابراج انى كنت مهوسه بالابراج وبدا الموضوع بالتسليه ككل الناس
بس ربنا يهدى كل مسلم وايضا ناس تستعمل الابراج فى موضوع الصفات وصفاتك اولا ياجماعه ربنا خلقنا بصفات معينه كل واحد يختلف عن الاخر فى الصفات
(وَمِنْ آيَاتِهِ خَلْقُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافُ أَلْسِنَتِكُمْ وَأَلْوَانِكُمْ ? إِنَّ فِي ذَ?لِكَ لَآيَاتٍ لِلْعَالِمِينَ) مش معنى انك ولدت فى نفس الشهر نبقى متشابهين فى الصفات
وايضا فى ناس تتصفح الابراج يوميا فى حظك اليوم لى رد واحد (ما شاء الله كان وما لم يشأ لم يكن) مش معنى انك تكونى مثلا نفس البرج يحصلك نفس الاشياء
والله على مااقول وكيل وهذا راى و( اختلاف الراى لايفسد للود قضيه )

واخر دعونا ان الحمد لله رب العالمين
عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
الى اللــــــــــــــــــــــــــــقاء ( بقلم : ايمان رياض )



المصدر: عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]



للوصول الينا ومتابعة كل جديداكتبي بمحرك البحث (منتدى عـدلات) او (3dlat)



عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]


الساعة الآن 04:29 AM.

Powered by vBulletin Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd استضافة وبرمجة