منتدى روضة القرآن

منتدى روضة القرآن (http://rawdatelquran.com/vb/index.php)
-   المواضيع العامة (http://rawdatelquran.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   اااة يا مصر خلاص تعبت ******* (http://rawdatelquran.com/vb/showthread.php?t=4714)

دعاء الجنة 15th January 2013 11:42 PM

اااة يا مصر خلاص تعبت *******
 
اة يا مصر كنت زمان بقول بفخر انا مصرية وبفتخر دلوقتى فعلا خلاص تعبت
قلبى خلاص مليان بحزن والله ما اقدر اوصفة بنتى تموت وغيرها يموت كل يوم
لنفس السبب اهمال واستهتار بأرواح البشر والكل فيكى بقى حزين ما فيش فرح
كل بيت مليان بحزن الكل قلبة انجرح مش شرط ان ابنى الى مات لكن اخويا فى الوطن
انسان اكيد كان لية طموح كان لة حلم واتسرق فى غمضة عين واية السبب؟
... السبب !!!!! ان المصرى خلاص دمة اصبح خلاص رخيص من غير تمن وفى الاخر يعوضوا اهلة بكام جنية هيجيبوا اية ؟ هيجيببوا بنتى ؟هيجيبوا ابنة؟والله ولا مال الزمن
والله ما يعوض ضنا !! اة يا مصر قلبى انجرح والله ببكى ودة كلامى من جوة قلبى
فجأة كتبتة وانتى السبب . خلاص يا مصر ما بقتش عايزة اكون فى مصر ما بقتش عايزة اعيش فى مصر الناس فيكى من غير تمن !!!!!!!!!!!


كلمات كتبتها بدموع عينى عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ] على شهداء حادث قطار البدرشين


مش هما بس وقبلهم بنتى الى راحت بسبب الاهمال
وكمان اطفال منفلوط
سمحونى يا اخواتى قلبى خلاص ما بقاش مستحمل وكان لازم افضفض معاكم ولو بكلمات قليلة

♥ renad ♥ 16th January 2013 03:00 AM


ياربي ياربي ياربي
قلبي وجعني جدااا بهذا الخبر
والله ما بقيت استحمل اي خبر بقيت اتعب جدااااا
رغم عدم متابعتي للأخبار واي برامج حواريه
ولكن في اكثر من طريقه توصلي الأخبار
ربي يصبرك ويفرج همك وغمك حبيبتي
فرج هم وغم كل بلادنا العربيه الاسلاميه

حبيبتي دعاء
والله الموضوع ما هو هين بالمره على اي حد سواء مصري ام من بلد اخرى الهم انه مصري
وابكانا جميعا حادث القطار
والحزن مالي قلوبنا وحاسين بحزن بأُسر المصابين والضحايا
ربي يصبرهم ويشفي جراحهم ويرحم موتاهم
ويجعلهم من الشهداء
اللهم آآآمين
وربي يخلف عليك ويصبرك على فراق ابنتك
ويجعل ابنتك سبب لدخولك الجنه انتِ ووالدها
آآآمين يارب العالمين
اللهم اشفِ مرضانا ومرضى المسلمين
وارحم موتانا وموتى المسلمين
يا الله يا عظيم
ارحم عبادك


دعاء الجنة 16th January 2013 06:11 AM

جزاكى الله خيراحبيبتى واختى الغالية ريناد
واعتذر منك حبيبتى لو كنت وجعت قلبك بهذا الخبر
لكن والله كنت اعبر عن مشاعرى لان قلبى يكاد ينفطر من شدة حزنى على مصر والمصرين
المفروض ان يكون المصرى من اكرم شعوب الارض ولكنة الان من اذل الشعوب
يتعامل مع ارواح المصريين بتهاون فى المشافى وفى المواصلات وحتى فى الحصول على رغيف العيش
والله انا حزينة لانى انقل هذة الصورة عن بلدى
ولكنها للاسف الحقيقة المرة
اللهم ارفع الهم والبلاء عن مصر

همسة حق 19th January 2013 04:27 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لا حول ولا قوة إلا بالله
وجعتي قلوبنا بكلماتك المؤثرة أختي دعاء الجنة
الحال في مصر الحبيبة ابكى اخوانكم في جميع البلدان العربية والإسلامية
أسأل الله أن يصلح الحال ويعصم دماء المسلمين في مصر وكل مكان
وأن يرحم ابنتك ويربط على قلبكِ حبيبتي
وان يرحم ضحايا القطار ويصبر اهلهم وذويهم
(إنا لله إنا إليه راجعون) ..



أم حفص 2nd November 2013 05:25 PM

رد: اااة يا مصر خلاص تعبت *******
 
ابكى يا مصر على زهرة شبابك و قتل اولادك
حسبنا الله و نعم الوكيل
و الله إن العين لتدمع و إن القلب ليحزن و إنا على فراق ابنائنا الأبرياء لمحزونون
...
و إن على ضياع الضمير لمقهورين

و على انهيار الأخلاق و ضياع الحقوق و تدمير البلاد و ظلم العباد
و ضرب الاقتصاد و اشاعة الفوضى و الفساد و بث الرعب و الارهاب .......... كل ذلك ابكى وأبكى شعباً على البلاء صابراً ......
اللهم اجعل أخر هذا الصبر خيراً
و انزل على مصر سحائب من الرحمة من عندك


الساعة الآن 10:00 AM.

Powered by vBulletin Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd استضافة وبرمجة