![]() |
الأمن يحاصر مسجد الإيمان الممتلئ بالجثث ويهدد أهالي الشهداء
[frame="7 80"] حاصرت قوات الأمن المصرية العديد من أهالى شهداء رابعة العدوية أمام مسجد الايمان، وأطلقت عليهم النيران لمنعهم من استلام جثث ذويهم لدفنها. فقد هاجمت قوات الأمن أهالي الشهداء الذين حضروا لاستلام جثثهم من مسجد الإيمان بالقرب من ميدان رابعة العدوية، وحاصرتهم، وطالبتهم بالخروج وترك الجثث، وسط تخوفات من اعتقالهم ثم اختطاف الجثث للتعتيم على عدد الشهداء الحقيقى. وقال أحد شهود العيان: الشرطة المسلحة بجميع أنواع الأسلحة طلبت من أهالي الشهداء الخروج من المسجد واحدا واحدا وقالت لهم "امشوا انتو من هنا واحنا حندفن الجثث بمعرفتنا". ويقول نشطاء إن المسجد به حاليا ما يربو على الـ 500 من جثامين الشهداء. [/frame] |
حسبي الله ونعم الوكيل والله أنا كنت هناك اليوم منظر الشهداء والدمااااااااااء حقيقي غير ع الشاشه حاجه جدااااااا صعبه وانهم محاصرين المسجد وضربوا قنابل مسيره للدموع علشان الناس تنصرف ولكن بفضل ربي ثبتوا جميعا من له شهيد أو جريح ومن لم يكن له أي حد وكانوا بيشرطوا عايزين تخرجوهم أمضوا على إقرار انهم متوفيين منتحرين بالله عليكم ده كلام يعقل بردو إنتحار بالألوووووف واللي منتحر بظهره واللي برأسه واللي في رقبته إيه الجمال اللي احنا فيه ده بس انواع الإنتحار ع الموضه بتاعه السيسي واعوانه حسبي الله ونعم الوكيل أمي الغاليه أم حفص بارك الله فيكِ وبارك الله في جهدك ومجهودك ولا حرمك ربي الآجر ونفع بكِ الإسلام والمسلمين |
| الساعة الآن 02:53 AM. |
Powered by vBulletin Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd
استضافة وبرمجة