السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا مريضه سلل بول وريح ومذى وبضع قماشه على هدومى الداخليه على حسب ما قرأت فى الفتوى بحيث لا تصل النجاسه على ملابسى وطبعا ده مشقه بالنسبالى انى اتوضأ لكل فرض واغير القماشه
وقرأت فى فتوى ان المريض بالسلل يجوز له جمع صلاتين مثل صلاه الظهر والعصر وصلاه المغرب والعشاء
انا بصراحه بجمع بين المغرب والعشاء لكى اصلى بوضوء واحد وادخل الحمام مره واحده فى الوقت ده
قرات ان يجوز جمع التقديم وجمع التأخير فهل يجوز فعلا انى افعل جمع تقديم يعنى اصلى الظهر وبعده على طول بدون فاصل اصلى العصر فى ميعاد الظهر هل الفتوى هذه صحيحه
للوصول الينا ومتابعة كل جديداكتبي بمحرك البحث (منتدى عـدلات) او (3dlat)
المصدر...